reklama

BUZERÁCIA ZO STRANY ŽEL.SPOL.SLOVENSKO >> ký Ďas to predava listky

Jazdím vlakmi, dokonca často..... vačšinou rýchlikmi. Nikdy som nemal vážnejší problém. pokial som dnes večer necestoval istým osobným vlakom z jednej obce do trenčína. brObec nazývajú Trenčianskou Teplou./br

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Večer, kľudný večer.

Také večery si možno pamätajú naši starí rodičia, prarodičia.. keď si sadli večer doma k stolu.
Ja si občas tiež nájdem relatívne kľudný večer, pokiaľ mi ten malý drzý robot, čo tak miluje moju simkartu neznepríjemní slastnú pohodu pri nejakom zaujímavom filme, či rozprávke.



Dnes večer to však bolo celkom iné.

Vraciam sa z návštevy mojich rodičov spolu so šéfom, ktorý býva v Novej Dubnici. Cesta ubiehala pokojne, bez žiadneho neohľaduplného či ožratého vodiča, ktorý by nám skrížil cestu. Ja si počas cesty zisťujem u kamaráta čas odchodu autobusu či vlaku smerom do Trenčína. Pekne mi to vychádza, až na to , že ak chcem ušetriť desat minút času = desať minút spánku, taq musím stihnúť vlak......
v pohodičke, vravím si... šaq to stíham za pár minút. nie je to daľeko.

Tesnulinko to stíham, otvárajú s predomnou vráta na maličkom oranžovom vláčiku,ktorý tu jediný stojí a dychtivo klopem na okienko,cez ktoré zazriem stojvodcu, či ako sa ten skvelý muž, čo riadi tieto ozrutné stroje a okamžite sa pýtam, či tento vlak má namierené do Trenčína. Ten prikyvuje.
Sadnem si na sedadlo, ktoré je voľné, totiž bol úplne prázdny. taqže som si vyhliadol sedadlo, ktoré sa nachádzalo najbližšie. Ako si tak pokojne sedím, vláčik sa pohne, dotrepe sa pán SPRIEVODCA, či ROZHODCA, či ako sa vola ten človek, čo väčšinou otravuje cestujúcich.
</br>

<br>
Ako poriadny cestujúci si pýtam lístok, som totiž zo svojich ciest zvyknutý na kupovanie lístkov vo vlaku, keďže na staniciach , na ktorých často nastupujem, zrušily pokladne.
 ON VŠAK MI PODÁVA LÍSTOK V CENE 92 SK,- pričom tieto stanice sú čoby kamenom dohodil, a ja sa s ním začínam hádať, čo to vlastne chce...........
</br>

<br>
On však berie peniaze a odvoláva sa na nejaký "Prepravný poriadok", ktorý si mám na stanici v Trenčíne vypýtať, pretože je tam k nahliadnutiu. Okej, myslím si, čosi sa nového dozviem...
 Však pri pokladni ma tá milá teta posiela dokelu, pretože takýto dokument tam nemajú. Vraj starý sa zrušil a nový ešte nedošiel.

 Tak tieto slová ma dožrali a vybehol som von, kde predchvílou stál môj "milovaný sprievodca" ale kde nič - tu nič...
 Vbieham do kancelárie, jediné dvere ktoré sú otvorenéa tam sa dozvedám, že oni s tým nemajú nič spoločné , pretože oni majú na starosti prepravu, nie prepravcov.
 Takze som mal smolu a nič som sa nedozvedel, dokonca sa mi tu vyhrážajú 800 korunovou pokuto, pretože som nastúpil bez cestovného lístka.


Vchádzam do stanice a pri priehradke s "milou "tetou sa dozvedám, že sťažovať sa mám ísť do spomínanej Trenčianskej Teplej, zajtra ráno, kde bude jej nadriadený.
Na nástenke si všímam stručný výňatok Prepravného poriadku, ktorý informuje o všetkom možnom, len nie o mojom prípade.. Vzdychnem si:" Ako vždy..............."


nie, nedá mi to spať..... Sadám k internetu, vygúglim tento prašivý dokument, ktorý nemajú tí chuligáni, čo takto buzerujú obyčajných ľudí. Nie žeby ma tých 92 korún zabilo, ale týždeň pred výplatou je každá koruna dobrá... tu som sa dočítal veľmi zaujímavé veci..
Napríklad odsek 3.4, ktorý si dovolím okopírovať:


3.4 Dopravca umožní cestujúcemu zakúpiť si cestovný lístok v pokladnici, v predajnom automate, u zmluvného
predajcu, prostredníctvom internetu alebo u sprievodcu, u ktorého má cestujúci povinnosť sa hlásiť hneď po
nastúpení do vlaku. Za platné sa uznávajú iba originály cestovných dokladov.
Keďže sprievodca v čase nastúpenia nebol prítomný v priestoroch pri cestujúcich, nebolo za kým ísť.
takže som čakal na príchod. To som mal spraviť podľa ich dokumentov....
9.1 Cestujúci, ktorý nastúpi do vlaku bez platného cestovného lístka a prihlási sa sprievodcovi, je
povinný zaplatiť cestovné z nástupnej stanice do cieľovej stanice a úhradu podľa Cenníka vo výške
desaťnásobku cestovného bez príplatkov a zliav v 1. tarifnom pásme v zmysle zákona o dráhach
(ďalej „prirážka“).
9.2 Cestujúci, ktorý nastúpi do vlaku bez platného cestovného lístka a sprievodcovi sa vôbec neohlási
alebo ohlási sa až po vyzvaní, je povinný zaplatiť cestovné z nástupnej stanice do cieľovej stanice
a úhradu podľa Cenníka vo výške do stonásobku cestovného bez príplatkov a zliav v 1. tarifnom
pásme v zmysle zákona o dráhach (ďalej „sankcia“).
9.3 Ak cestujúci cestovné a sankciu uvedenú v ods. 9.2 za porušenie ustanovení PP ZSSK:
a) zaplatí v hotovosti vo vlaku, dopravca sankciu zníži o 75%,
b) zaplatí do 5 kalendárnych dní v pokladnici určenej dopravcom, dopravca sankciu zníži o 50%,
c) odmietne zaplatiť podľa bodov a) alebo b), dopravca je oprávnený vymáhať cestovné a sankciu
vo výške stonásobku cestovného bez príplatkov a zliav v 1. tarifnom pásme v zmysle zákona
o dráhach podľa Cenníka.


podľa týchto predpisov, by som nemal platit 80 korún pokuty, ale 120 korún a kedže som na mieste zaplatil, by som mal platit 30Sk pokuty... nie 80 SK
 

TAKŽE JEDINÉ ČO MI Z TOHTO VYCHÁDZA ŽE TENTO TO AROGANTNÍ
 BUZERUJÚCI ĽUDIA, KTORÍ ZNEPRÍJEMŇUJÚ CESTUJÚCIM ŽIVOT.


"Pozdravujem" všetkých, ktorí sú tejto povahy a ospravedlňujem sa všetkým, ktorí takýto niesú.
Pekný deň a príjemnú cestu V(R)(L)AKOM


Michal Hajduch ml.

Michal Hajduch ml.

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som celkom neobyčajný chalan z Beluše, ktorý sa snaží písať, trocha počúvať metalovú hudbu a často zabúda :) a vie sa smiať, je optimista Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu